Verkkokoulutus

Koronan vaikutukset kuntien talouteen

Tämä tehokas ja ajankohtainen koulutus on tietoisku koronan vaikutuksista kuntien talouteen. Videoluennoissa käydään läpi koronan vaikutukset yleisesti kuntatalouteen, säädöspohjan muutokset, vaikutukset verotuloihin, valtion tukitoimet kunnille sekä mitä huomioitavaa on tilinpäätöksessä.

Taloushallintoliiton jäsenenä saat tämän tietoiskun maksutta - sinun ei tarvitse tehdä muuta täyttää ilmoittautumislomake ja saat käyttäjätunnuksen sähköpostiisi.

Syötä tähän laskutusosoite, jos haluat laskun esim. kotiosoitteeseen

Osakeyhtiön hallituksen kokous ja yhtiökokous etäkokouksena

Tässä koulutuksessa tarkastellaan etäkokousten järjestämistä juridiikan näkökulmasta. Koulutuksen käytyäsi tiedät,

Ajankohtaista yrityksen verotuksessa ja palkkahallinnossa vuonna 2021

Pysyt ajantasalla yritysverotuksen ja palkkahallinnon vuodenvaihteen 2021 muutoksista.

Taloushallinnon lainsäädäntömuutosten osalta saat tietoa mm. pienhankintarajan noususta ja arvonlisäverollisen toiminnan alarajan noususta sekä ulkomaisen yrityksen sivuliikkeen kirjanpitovelvollisuudesta Suomessa ja muutoksista kotitalousvähennyksessä.

Palkkahallinnon puolelta kuulet mm. työsuhdeautoetua, työsuhdepolkupyörää ja työmatkalippuja koskevista muutoksista sekä muutoksista sairausvakuutusmaksuissa ja eläkevakuutusmaksuissa.

Syötä tähän laskutusosoite, jos haluat laskun esim. kotiosoitteeseen

Omien osakkeiden hankkiminen, mitätöinti ja myynti

Tiedätkö, miten omia osakkeita hankitaan ja milloin hankinta ei ole mahdollista? Ovatko hankintaan liittyvät veroseuraamukset tiedossasi? Kun omien osakkeiden hankintaan liittyvät kysymykset askarruttavat sinua, saat niihin vastauksia tässä koulutuksessa. Koulutuksessa kuulet omien osakkeiden hankintaan liittyvistä verokysymyksistä ja saat tietoa myös yhtiöoikeudellisista ja kirjanpidollisista kysymyksistä.

Verotulot ja valtionosuusjärjestelmä

Kyseessä on selkeä ja ytimekäs verkkokoulutus, jossa käydään läpi kuntien verotulojen muodostuminen sekä valtionosuusjärjestelmä. Koulutus on tiiviis paketti ja soveltuu jokaiselle, joka on kiinnostunut kunnan tulojen muodostumisesta.

SVOP-rahasto

Tilitoimistoammattilaiselta vaaditaan monipuolista ja syvällistä osaamista osakeyhtiön omaan pääomaan liittyvissä neuvontatilanteissa. Sijoitusmuotoja ja varojenjakotapoja suunniteltaessa ja toteutettaessa tulee hallita samanaikaisesti kolmen erilaisen lainsäädännön yksityiskohdat, jotta voitaisiin löytää asiakkaan yksilölliseen tilanteeseen parhaiten soveltuvat ratkaisut - tarpeettomat veroriskit välttäen. Sijoitetun vapaan oman pääoman rahaston koulutuskokonaisuudella pyritään antamaan eväitä tätä tehtävää varten.

Koulutuksessa

Osakeyhtiön varojenjako ja maksukyvyn arviointi

Osakeyhtiössä on ennen varojenjakoa arvioitava yhtiön maksukyky. Käytännössä maksukyvyn arviointi tulee useimmiten esille osingonjaon yhteydessä, mutta myös muissa tilanteissa, kuten omien osakkeiden hankkimisen ja muun varojenjaon yhteydessä.

Sivut

Subscribe to RSS - Verkkokoulutus