Palkanlaskennan valmennuksen jatkopäivä

• Kurssille ilmoittautuminen ei ole vielä alkanut.

Varoitusviesti

Kurssille ei voi tällä hetkellä ilmoittautua.
Vaativuustaso: Perustaso
Aloittavalle palkanlaskijalle

Kenelle?

Tule syventämään osaamistasi, kun palkanlaskennan perusteet on hallussasi ja työkokemusta on kertynyt noin vuoden verran.

Koulutuksessa käydään läpi niin työaikaan liittyviä erityistilanteita kuin vuosilomien kiemuroita sekä miten poissaolot vaikuttavat palkanlaskentaan. Kerrataan viimeisimmät lakimuutokset ja miten ne on huomioitu työehtosopimuksissa. Päivän aikana tehdään harjoituksia, joita tehdessä teoria siirtyy käytäntöön. Työehtosopimusten tekstit tulevat näiltä osin tutuksi, miten niitä on tarkoitus lukea.

Koulutuksessa käsitellään Teknologiateollisuuden, Kaupan alan ja Yksityisen sosiaalialan työehtosopimusten osalta miten työaikamääräykset, vuosilomat ja poissaolot on niissä huomioitu.

• Säännöllinen työaika, enimmäistyöaika sekä lisä- ja ylitöiden laskeminen ja työajantasaaminen, varallaolo, osa-aikaisuus, joustotyöaika ja työaikapankin toiminta
  • Vuosilomapalkan ja -korvauksen laskeminen, loman ansaitseminen sekä lisävapaapäivät ja niiltä maksettava korvaus ja vuosiloman antaminen
  • Poissaolojen käsittely, palkallisuus ja palkaton poissaolo

Koulutus järjestetään etäyhteydellä