Ohjelmistorobotiikan (RPA) käyttöönoton ensimmäinen askel

Vaativuustaso: 3 Syventävä taso
07.02.2019 - 13.03.2019
Ajankohdan lisätarkenne:
7.2. ja 13.3.2019 ja itseopiskelujakso lähipäivien välissä. Lisäksi vapaaehtoinen yhdessä harjoittelun päivä.
Taloushallintoliitto, TAL-tila
Salomonkatu 17 A, 11 krs.
Helsinki
Taloushallinnon prosessien ja toimintojen kehittäjille, jotka haluavat tutkia ohjelmistorobotiikan mahdollisuuksia oman yrityksen toiminnoissa.

Haluat vapauttaa resursseja toistuvista rutiinitöistä asiakashyötyä tuottavaan työhön. Haluat ymmärtää, mistä robotoinnissa on kyse sekä miten ja mistä prosesseista rutiinien automatisointi kannattaisi aloittaa.

Opit, miten ohjelmistorobotointi (RPA = Robotic Process Automation) vaikuttaa palveluprosesseihin ja henkilöstön tehtäviin. Kuulet myös muiden ryhmän osallistujien mietteitä ja kokemuksia robotoinnista ja sen soveltamisesta.

Tämä koulutuskokonaisuus toteutetaan kahden erillisen päivän aikana. Päivien välillä opiskelijat saavat etätehtäviä, joita hyödynnetään jälkimmäisessä päivässä. Oppimisalustana käytetään StarRPA akatemian oppimisalustaa. Lisäksi järjestämme koulutuskokonaisuuteen kolmannen, vapaaehtoisen yhdessä harjoittelun päivän, ilman ulkopuolista kouluttajaa. Harjoittelupäivän idea on oppia toinen toisiltamme, jakaa kokemuksia ja oivalluksia.

Tarvitset kurssille oman koneen mukaan (ei Mac). Kohtuullinen taloushallintoalan englannin taito on välttämätön, sillä ohjelma, ohjeistukset ja materiaalit ovat englannin kielisiä.

Ennen kurssia osallistujille toimitetaan linkki muutamaan ohjelmistorobotiikkaa käsittelevään englanninkieliseen videoesitykseen, niiden katsominen on edellytys kurssille osallistumiselle. Nämä videot antavat hyvän yleiskuvan robotiikasta ja UIPathin toiminnasta.

Kurssikokonaisuuden hinta on yrityskohtainen, yrityksestä voi osallistua 2 henkilöä kerrallaan lähiopintopäiviin (otetaan maksimissaan 20 henkilöä).

Varaa aikaa kurssin jälkeiseen harjoitteluun ja ota asiantuntija mukaan ensimmäisten tuotantosovellusten kehittämiseen.

Huom! Kurssin käytyäsi ohjelmistorobotiikan käyttöönottoa on mahdollista jatkaa seuraaviin askeliin. Niissä edetään PoC:n (Proof Of Conseptin) eli demovaiheen jälkeiseen pilotointiin, jossa ensimmäinen robotti on koulutettu valittuun kehittämisalueeseen.

Kurssi sopii KLT-ylläpitokoulutukseksi (2pv)

Kouluttajat:
Staria Digitalin RPA-kouluttajat
Staria Oyj
Viimeinen ilmoittautumispäivä:
Torstai, tammikuu 31, 2019
Hinta (ei jäsen):
1 980 € + alv
Jäsenhinta:
1 790 € + alv
KLT-hinta:
1 890 € + alv
Erikoisehdot:
Hinta on yrityskohtainen, yrityksestä voi osallistua 2 henkilöä kerrallaan lähiopintopäiviin.

Osa 1. Lähiopintopäivä 7.2.2019
Ohjelmistorobotiikan (Robotic Process Automation (RPA)) perusteet

• Mistä ohjelmistorobotiikassa on kyse
  • Konkreettisten esimerkkien läpikäyntiä