Ohjelmistorobotiikan (RPA) käyttöönoton ensimmäinen askel

• Kurssille ilmoittautuminen ei ole vielä alkanut.

Varoitusviesti

Kurssille ei voi tällä hetkellä ilmoittautua.
KLT-ylläpitokoulutusta:
Kyllä
Vaativuustaso: 3 Syventävä taso
28.08.2018 - 19.09.2018
Ajankohdan lisätarkenne:
28.8. ja 19.9. 2018 lähiopintopäivät ja itseopiskelujakso lähipäivien välissä. Lisäksi vapaaehtoinen yhdessä harjoittelun päivä.
Arvioitu ajankohta: 28.8. ja 19.9.2018 Helsinki
Taloushallintoliitto, TAL-tila
Salomonkatu 17 A, 11 krs.
Helsinki
Tilitoimistojen prosessien ja toimintojen kehittäjille, jotka haluavat tutkia ohjelmistorobotiikan mahdollisuuksia oman yrityksen toiminnoissa.

Haluat vapauttaa resursseja toistuvista rutiinitöistä asiakashyötyä tuottavaan työhön. Haluat ymmärtää, mistä robotoinnissa on kyse sekä miten ja mistä prosesseista rutiinien automatisointi kannattaisi aloittaa.

Opit, miten ohjelmistorobotointi (RPA = Robotic Process Automation) vaikuttaa palveluprosesseihin ja henkilöstön tehtäviin. Kuulet myös muiden ryhmän osallistujien mietteitä ja kokemuksia robotoinnista ja sen soveltamisesta.

Tämä koulutuskokonaisuus toteutetaan kahden, ohjelmistorobotiikan kouluttajien vetämän erillisen päivän aikana. Päivien välillä opiskelijat saavat etätehtäviä, joita hyödynnetään jälkimmäisessä päivässä. Oppimisalustana käytetään StarRPA akatemian oppimisalustaa. Lisäksi järjestämme koulutuskokonaisuuteen kolmannen, vapaaehtoisen yhdessä harjoittelun päivän, ilman ulkopuolista kouluttajaa. Harjoittelupäivän idea on oppia toinen toisiltamme, jakaa kokemuksia ja oivalluksia.

Tarvitset kurssille oman koneen mukaan (ei Mac). Kohtuullinen taloushallinnon alan englannin taito on välttämätön, ohjelma, ohjeistukset ja materiaalit ovat englannin kielisiä.

Ennen kurssia osallistujille toimitetaan linkki muutamaan ohjelmistorobotiikkaa käsittelevään  englanninkieliseen videoesitykseen, niiden katsominen on edellytys kurssille osallistumiselle. Nämä videot antavat hyvän yleiskuvan robotiikasta ja UIPathin toiminnasta.

Kurssikokonaisuuden hinta on yrityskohtainen, yrityksestä voi osallistua 2 henkilöä kerrallaan lähiopintopäiviin (mahdollisesti 3, kurssille otetaan maksimissaan 20 henkilöä).

Varaa aikaa kurssin jälkeiseen harjoitteluun ja ota asiantuntija mukaan ensimmäisten tuotantosovellusten kehittämiseen.

Huom! Kurssin käytyäsi ohjelmistorobotiikan käyttöönottoa on mahdollista jatkaa seuraaviin askeliin. Niissä edetään PoC:n (Proof Of Conseptin) eli demovaiheen jälkeiseen pilotointiin, jossa ensimmäinen robotti on koulutettu valittuun kehittämisalueeseen.

Kouluttajat:
Merja Fischer
TkT, KTM, johtaja
Staria Oyj
Erikoisehdot:
Hinnat vahvistetaan toukokuussa. Hinta on yrityskohtainen, yrityksestä voi osallistua 2 henkilöä kerrallaan lähiopintopäiviin.

Osa 1. Lähiopintopäivä 29.8.2018
Ohjelmistorobotiikan (Robotic Process Automation (RPA)) perusteet

• Mistä ohjelmistorobotiikassa on kyse
  • Konkreettisten esimerkkien läpikäyntiä