Koulutusta kuntien taloushallinnosta

Talouskoulutuksia myös kuntasektorille

Taloushallintoliitto laajensi koulutustarjontansa kattamaan myös julkisen hallinnon taloussektorin. Taloushallintoliiton julkishallinnon talouskoulutukset ovat suunnattuja niin tilitoimistoissa, palvelukeskuksissa kuin kunnissa työskenteleville talouden asiantuntijoille. Julkishallinnon talouskoulutukset soveltuvat KLT-ylläpitokoulutuksiksi. Koulutuskalenterista löytyy sekä lähi- että verkkokoulutuksia muun muassa kuntien kirjanpidosta, verotuksesta ja tilinpäätöksestä.

Ensimmäisenä kautena kaikki kuntakoulutukset 395 €/päivä (+alv). Kysy myös organisaatiollesi pakettitarjousta! Kysy lisää: Miisa Vierikko, miisa [dot] vierikko [at] taloushallintoliitto [dot] fi, puh. 040-451 7617.

Tulossa ja suunnitteilla olevat kurssit

TALOUS NYT! Taloushallinnon foorumi palvelukeskuksille ja yrityksille, syksy 2020, Helsinki-Tallinna

Taloushallintoliitto järjestää palvelukeskusten ja yritysten johdolle taloushallinnon foorumin, joka tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden monipuoliseen keskusteluun tulevaisuuden aiheista. TALOUS NYT! -foorumin teemat vuonna 2020 ovat talousjohtaminen ja tekoäly.

KUNTATALOUDEN KIEHTOVAT KYSYMYKSET -WEBINAARISARJA (livelähetys)

Webinaarit pidetään klo 12.30-15.00.

• Kunnan kustannuslaskenta ja tuotteistaminen
  • Kuntatieto-ohjelma
  • Kuntatalouden tilastot
  • Kunnan rahoitus ja investoinnit

KUNTATALOUDEN TEHOKOULUTUKSET (lähiopetus + livelähetys)

Lähipäivät pidetään Helsingissä, pääsääntöisesti Taloushallintoliiton koulutustiloissa.

• Valmistautuminen tilinpäätökseen: kunnat
  • Valmistautuminen tilinpäätökseen: kuntakonsernit
  • Arvonlisäverotus kunnassa
  • Havaintoja kunnan ja kuntakonsernin tilinpäätöksistä
  • Hyvä hallintotapa ja riskienhallinta kunnassa
  • Kuntatieto-ohjelma

VERKKOKURSSIT kevät 2020

• Kunnan talouden perusteet
  • Kunnan kustannuslaskenta ja tuotteistaminen
  • Kunnan tilinpäätöksen tulkinta

JULKISEN TALOUDEN ERIKOISTUSMISOHJELMA

Ohjelma antaa kattavat perustiedot toimia kuntatalouden parissa. Erikoistumisohjelman suoritettua osallistuja on omaksunut tiiviissä paketissa laajan määrän käytännönläheistä tietoa ja konkreettisia esimerkkejä julkisen talouden rakenteesta kuntien arvonlisäverotukseen.

Erikoistumisohjelma koostuu kolmesta erillisestä kahden lähikoulutuspäivän moduulista, joiden suorittamisen jälkeen osallistujalla on kattavat perustiedot kunta-alan taloushallinnosta. Voit osallistua yksittäisille koulutuspäiville tai käydä koko ohjelman kerralla.

Kunnan talouden erityispiirteet I ja II

Kunnan talouden johtaminen I ja II